Seneste elevfortælling
Fra "hokus-pokus" til logik

David har fået meget mere ”gå-på-mod”

Læs mere her


Statistik

Disse skemaer viser den gennemsnitlige stigning i læsehastigheden hos nogle børn, der har modtaget lydbehandling. Børnene er inddelt i årgange.

Forklaring

"Antal" angiver antallet af elever i det statistiske materiale. "Start" angiver antal rigtige læste ord pr. minut ved første besøg i lydklinikken. "Slut" angiver antal rigtige læste ord pr. minut ved sidste besøg. "Procent" angiver den gennemsnitlige fremgang omregnet til procent.

  • Alle de målte elever har fuldført lydbehandlingen.
  • Fremgangen er størst for de yngste elever, da de endnu er begynderlæsere.
  • En del af eleverne fra 6. klasse og opefter har søgt lydbehandling for at få hjælp til stavning og matematik. Disse ting er ikke målt.
Drenge
Klasse Antal Start Slut Procent
1. 28 1,9 31,5 1565
2. 54 10,6 45,8 333
3. 59 18,2 58,2 220
4. 34 37,9 83,8 121
5. 42 56,6 101,04 79
6. 30 72,3 114,4 58
7. 19 78,0 118,6 52
8. 7 101,4 153,6 51
9. 8 85,6 127,9 50
Piger
Klasse Antal Start Slut Procent
1. 9 2,7 28,1 925
2. 27 17,0 55,4 227
3. 39 21,7 60,6 179
4. 17 30,5 68,0 123
5. 19 63,9 106,4 67
6. 14 83,4 120,9 45
7. 8 90,1 134,6 49
8. 9 127,1 177,1 39
9. 5 133,8 175,3 31

 

Det statistiske materiale er lavet af Gurli Giese og Helle H. Holfort i forbindelse med Helles over-tagelse af Gurli Gieses lydklinik. Det er lavet af Gurlis materiale. Indlagt på hjemmesiden den 11.03.08.