Forældrene siger: “Vi har fået en meget gladere dreng, der har fået langt større selvtillid”.

Søg
Close this search box.

Udskoling 7. – 9. kl.

Hos elever i ældste folkeskoleklasser møder vi især disse udfordringer i forbindelse med lydbehandling.

Generelt:

  • Koncentrationsproblemer
  • Giver hurtigt op
  • Problemer med at formulere sig
  • Har svært ved at få sagt det tænkte
  • Har svært ved at forstå forklaringer
  • Har kun et forholdsvis lille ordforråd
  • Har svært ved at analysere og skabe overblik

Stave og læse:

  • Læse- og staveproblemer
  • Læser langsomt
  • Problemer med undertekster på TV
  • Svært ved at forstå/huske det læste
  • Måske er der ordblindhed i familien

Skolearbejde:

  • Er skoletræt
  • Lavt selvværd i forhold til læring
  • Svært ved at lære grammatik
  • Problemer med at kende forskel på udsagnsord, navneord, tillægsord og endelser
  • Svært ved engelsk og andre fremmedsprog
  • Mangler modet til at sige noget i timerne
  • Læseteksten i matematikopgaverne er svær men matematikforståelsen er god

Vores teori og erfaring er, at ovenstående udfordringer opstår, når det er svært at modtage, sortere, forstå og lagre det, som høres og ses. Her kan lydbehandling hjælpe!