Forældrene siger: “Vi har fået en meget gladere dreng, der har fået langt større selvtillid”.

Søg
Close this search box.

Børn – Indskoling 0. – 3. kl.

Hos de mindste elever i folkeskolen møder vi ofte disse udfordringer i forbindelse med lydbehandling.

Generelt:

  • Siger ofte: “Hvad?” – ” Det kan jeg ikke” – “Det er for svært”
  • Koncentrationsproblemer
  • Bliver ofte meget hidsig
  • Har eller har haft taleproblemer
  • Gentagne mellemørebetændelser
  • Svært ved at forstå og huske beskeder
  • Svært ved at lære klokken
  • Svært ved at kende forskel på højre og venstre

Stave og læse:

  • Problemer med at høre lydene i ord og bogstaver
  • Svært ved at genkende bogstaverne og bytter om på dem
  • Læser ved at genkende ord og lærer tit en tekst udenad
  • Der er ordblindhed i familien

Skolearbejde:

  • Svært ved at deltage i undervisningen
  • Støjfølsom – Har brug for ro ved skolearbejde
  • Ked af at læse og lave lektier
  • Nogle har det svært med talrækken
  • Andre har meget nemt ved matematik

Hvis du har oplevet nogle af nedenstående punkter, kan lydbehandling være det skub, der giver en ny chance for udvikling!