Forældrene siger: “Vi har fået en meget gladere dreng, der har fået langt større selvtillid”.

Søg
Close this search box.

Børn – Mellemtrin 4. – 6. kl.

Hos elever i de mellemste klassetrin i folkeskolen møder vi ofte disse udfordringer i forbindelse med lydbehandling.

Generelt:

  • Koncentrationsproblemer
  • Hoved- eller mavepine
  • Svært ved at formulere sig i skrift og tale

Stave og læse:

  • Svært ved at genkende småordene (120 mest brugte ord)
  • Læsehastigheden er langsom
  • Svært ved at skrive/læse SMS’er
  • Problemer med undertekster på TV
  • Svært ved at forstå eller huske det læste
  • Svært ved at høre/skrive ordenes endelser
  • Ordene “ordblind”“talblind”“lyddøv” er nævnt

Skolearbejde:

  • Lysten mangler til skolearbejde
  • Det er en kamp at få lavet lektier
  • Har ikke mod/lyst til at sige noget i timerne
  • Boglige opgaver virker uoverskuelige
  • Skolen har givet støtte uden det store resultat
  • Læseteksten i matematikopgaverne er svær men matematikforståelsen er god

Hvis du har oplevet nogle af ovenstående punkter, kan lydbehandling være det skub, der giver en ny chance for udvikling!